polisskämt !

En morgon när prästen skulle gå till jobbet hittade han en död gris på gatan.
Han ringde polisen och berättade om grisen i hopp om att kadavret skulle tas hand om.
Den tykne, buttre polismannen sa – Jag trodde ni tog hand om de döda.
Då sa prästen – Det gör vi men vi ringer alltid de anhöriga först!!!!!


När bonden var inne till stan för att göra ärenden blev han uppringd av drängen som var helt hysterisk:
- Jag har kört på en grisjävel med lastbilen och han skriker å skriker, tror han brutit ett ben oxå, lyckades bonden höra från drängen i all panik!
- Låt inte den stackarn plågas i onödan, sa bonden. Det ligger en pistol under förarsätet på lastbilen. Ta den och skjut honom i huvudet. 
- PANG!!! hördes det. 
- Okej, sa drängen lite lugnare, vad gör jag nu med motorcykeln som snutjäveln åkte på då?

Det var en gång en polis som stod ute på gatan, så kom en liten pojke fram och sa:
- Har herr polis sett en hund?
- Nej sa polisen. 
- Hur många år har du varit polis?
- Jag har varit polis i 20 år.
- Och du har aldrig sett en hund!?

Det var en gång en polis som jäklades med en arresterad snubbe.
- Jag ställer dig en gåta, sa polisen. Klarar du den släpper jag dig fri. Förstått?
- Ja.
- Vad är det som har 4 hjul och rullar?
- Lätt! Det är en bil, svarade skurken.
- Jo, men du svarade inte rätt, för du sa inte om det var en Audi eller Volvo. Vi tar en till. Vad är det som har 2 hjul och rullar?
- En motorcykel?
- Njaaaa... Du sa aldrig om det var en Yamaha eller Honda.
- Men shit, suckade skurken, okej, här har du en gåta av mig. Vad är det som går runt på gatan och säljer sig?
- Hehe lätt! skrattade polisen. Det är en hora.
- Jo, men du sa aldrig om det var din mamma eller din fru.

En blondin hade precis varit med om en hemsk trafikolycka. Mirakulöst hade hon klarat sig utan att få så mycket som en skråma och när polisen kom satt hon och lade på nytt läppstift.
- Herregud!, sa polismannen. Din bil är ju helt kraschad! Är allt bra med dig, fröken?
- Jadå, konstapeln, jag mår bara bra! kvittrade blondinen.
- Men hur i hela friden gick detta till? frågade polisen medan han gick runt bilen och inspekterade förödelsen.
- Det var så konstigt. Jag körde längs vägen när det helt plötsligt, från ingenstans, dök upp ett träd framför bilen. Jag svängde till höger, och där var det ett träd till! Jag svängde till vänster och där var ett träd igen! Då svängde jag till höger och där var ett till träd! Jag svängde till vänster och där var ett träd...
- Ursäkta mig, fröken! avbröt polisen. Det finns inte ett träd så långt ögat kan se längs den här vägen. Det var din Wunderbaum som gungade fram och tillbaka.


En blond kvinna kommer farande som ett skott i sin nya fina sportbil och blir stoppad av en kvinnlig polis som också råkar vara blond.
- Kan jag få se körkortet? säger den kvinnliga polisen.
Blondinen börjar frenetiskt riva igenom hela handväskan, och blir mer och mer stressad.
- Hur ser det ut, nu igen??
- Det är ju fyrkantigt och så finns det ju en bild på dig! Till slut hittar blondinen en spegel som är fyrkantigt i väskan, tittar på den och räcker över den till poliskvinnan. Den blonda kvinnliga polisen tittar på spegeln, lämnar sedan tillbaka den och säger:
- Det är ok, du kan åka, jag visste inte att du var också polis!


Igår åkte jag in till stan för att betala en massa skatt på systembolaget. Jag var där inne i ca 10 minuter. När jag kommer ut står en polis rätt utanför ingången och skriver en parkeringsbot! Jag går fram till honom och säger:
- Kom igen nu, var lite schysst och riv lappen!? Snälla, har du inget viktigare att göra en fredagseftermiddag?
Han ignorerade mig totalt och fortsatte skriva. Jag kallade honom för skrivbordsryttare och sa att han säkert var bög också! Han gav mig en blick och skrev oberört ut en ny bot för att bilen hade slitna däck!? Då kallade jag honom för din lilla jävla svinskit! Han skrev klart den andra boten och satte den tillsammans med den första på vindrutan och började på en tredje!! Det här höll på i ungefär 10 minuter... ju mer jag skrek åt honom, desto fler böter skrev han utan att säga ett enda ord. Därefter gick jag vidare till min bil, som stod i parkeringshuset 200 meter därifrån.


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tack! kul att du gillade tavlan!

2010-12-27 @ 12:47:01
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Sofie

sv; haha, ja jag kollade in. riktigt bra blogg :D

2010-12-27 @ 14:46:20
URL: http://sofienorman.devote.se
Postat av: sharon

Jag är en människa som alltid typ skrattar haha! ;P

2010-12-27 @ 16:11:43
URL: http://dagarnaa.blogg.se/
Postat av: ANGELICA ERIKSSON

rolig blogg :)

2010-12-27 @ 17:51:36
URL: http://angelicaeriksson.se
Postat av: Anonym

haha älskar bloggen ! :D

you made my day ! :)

2010-12-27 @ 18:03:13
URL: http://josefinhhenriquez.blogg.se/
Postat av: Foton av Emma

Fin blogg!:D

Allt bra?:)

2010-12-27 @ 18:22:46
URL: http://fotonavemma.blogg.se/
Postat av: sofie

sv; aa det kan jag, men då får du följa min :D

2010-12-27 @ 20:49:54
URL: http://sofienorman.devote.se
Postat av: Frida

hejhej.

vad händer ?

kram :)

2010-12-27 @ 22:18:06
URL: http://ffridaalasuutari.blogg.se/
Postat av: Hemmafru i Florida

re;

kommer att gora det...

hoppas att du har haft en bra dag.

kram

2010-12-28 @ 01:02:53
URL: http://mylifeinparadise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0